熱いスープ / Hot Soup!

M様にもご指摘いただいたスープの温度についてです。日本では熱々のラーメンを提供するために丼ウォーマーを用いるお店が多く、こちらでは手に入れるのが難しいので思案しておりました。ご指摘を頂いた後、一昨日からはお客様をお迎えする前にDISHWASHERに通して丼を暖めたり、お湯を丼に張ったり試行錯誤しておりましたが、お湯を張る場合は若干の水分がスープの味を微妙に薄くしてしまったり悩んでおりました。本日、はっとひらめきました。当店は世にも珍しいTakeaway Cafeを併設したラーメン店です。Takeaway用のHot Boxの保温温度設定は90度。乾式でもあり丼の保温に最適です!本日よりラーメンを作るタイミングで丼をHot Boxより取り出して作るようにしました。効果はばっちりです。熱いスープのラーメン、ぜひご賞味ください!

Rule no. 1, Ramen soup must be hot!  In Japan, they have donburi (bowl) warmers so that soup will not lose its temperature when they contact the bowl.  Since I don’t have access to one, I was trying a couple methods like putting the donburi in the dishwasher or putting hot water in the bowls before making ramen.  THe latter was slightly diluting my soup so was not good.  Today, I tried putting the donburi in the takeaway hotbox.  This worked!  I am very happy that I found the answer to my problem right here in my own shop.

3 Responses to 熱いスープ / Hot Soup!

  1. さらに、昨日のDinnerはOvenのなかに丼を入れてみたところ、これも良さそう。ただ熱くなりすぎないように温度設定を試行錯誤する必要ありです。

  2. Kei from Japan says:

    おいおい、店開くなら連絡くれよ。
    招き猫くらい送ったのに。

    今度BNE行く機会作って必ず立ち寄るよ。
    替え玉はおまけにしてくれ。

    Kei

  3. Keiさん!!

    ご無沙汰しております。広報宣伝部長の「N.美味しい」さんから連絡行っていませんでしたでしょうか?ついつい開店について公表できそうなタイミングになった頃から忙殺されてしまいご連絡が遅れてしまいました。申し訳ありませんでした。

    奥様、Yちゃんとの、ご来店お待ちしております。替え玉の件、かしこまりました。その代わりまたぜひTaro’s Familyオムツ寄付へのご協力をお願いしますね~!

    Taro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: