Taro’s Open!

おかげさまで1月11日無事オープンを迎える事ができました。オープンに際してわざわざお花、お酒を送って下さいました皆様本当にありがとうございました。雰囲気が華やぎました!

We were able to open shop on January 11th 2010.  Thank you all for the generous support given!  I am thrilled at the positive feed back I receive from customers. 

Contrary to previous advice, we will open weekdays lunch and Saturdays lunch & dinner, Sun and Public Holidays closed.  We won’t do Friday dinners, sorry for the inconvenience.

おかげさまで少しずつお客様も増えて来ています。顔見知りの方だけでなくまったく知らない方に美味しかったと声をかけていただくと本当に嬉しいです。スタッフ一同、一生懸命皆様のご満足いただけるよう精進してまいりますので引き続き宜しくお願いいたします。

キッチンの調理台の改造が終わるまでは豚骨、醤油、つけ麺の三種+から揚げのメニューです。調理台の改造は本当は昨日完了する予定だったのですが、週末中に終わらせるよう大工さんに嘆願しておる所です。

土曜の夜は一品料理も数点出します。お勧めはBangalow Sweet Porkのばら肉の冷しゃぶサラダです。Liquor Licenseが取れるまではBYOでどうぞ!

当初は金曜の夜もやる予定でしたが、当面は平日昼のみ、土曜、昼+夜の営業とさせていただきます。せっかく金曜の夜に足を運んでくださったお客様には予定の変更によりご迷惑をおかけし申し訳ありません。

引き続きTaro’sご愛顧のほど宜しくお願いいたします。

14 Responses to Taro’s Open!

  1. J says:

    おめでとう!!!
    明日、ハングの連中と会うので、宣伝しとくよ!

  2. 店長 says:

    開店おめでとうございます!
    自分の一杯を美味かった!!!と言ってもらうと
    なんだか自分の人生を!ヒストリーを!誉めて頂いた様な気分になりませんか!?

    身体に気を付けて毎日美味しい一杯を作ってください!

  3. honolulueats says:

    J, よろしく!
    店長、ありがとうございます!

  4. Shizzu says:

    太郎さん

    開店、誠ににおめでとうございます。素晴らしいっす。素晴らしい!涎が出そうです。個人的にはまずは醤油かと。スープが贅沢過ぎる。香味油も食欲をそそりそう。麺は中太ですかね?ライスは付きますか???それから豚肉。ちょっとブログだけで感動。これは絶対に食べたい。チャーシューも勿論ですが、出来れば何もつけずに炭火で焼いたものも食べてみたいです。それから冷やしの全粒粉の麺。これは香りが良さそうですね。 日々東京ラーメンと、かおたんラーメンの私にとって、Taro’sのラーメンは輝いて見えます。いずれ全メニューを制覇(夜メニュー含む)の為、伺わせて頂きます!!

  5. Shizzu,
    コメントありがとうございます。
    麺は細ストレート(とんこつ)と細縮れ麺(その他3種)です。冷やし用の全粒粉の麺の試作品がイメージ通りの仕上がりでなくとりあえず冷やしも通常の細ちぢれでやっています。仕入れたWholewheat Flourは粒度が荒かったようで、仕上がりが予想以上にざらざらして粗引き全粒粉麺という感じで喉越しがスムーズじゃない仕上がりになってしまいました。風味満点で田舎風のざらざらした蕎麦などがお好きな方はいけるかもしれませんが万人受けの麺ではありません。イメージ通りに仕上げるにはもっと粒度の細かい全粒粉を当地で探せるかどうか。
    育ち盛りのSHIZZUさんのためライスも2ドルで提供していますが平日スペシャルランチセットとして$2.20でから揚げ3個と小ライスがつきますよ!e藤様とのご来店おまちしております!

  6. 店長 says:

    今晩は!
    お久しぶりです。
    実は 親爺を連れて3泊4日の沖縄旅行に出かけていました

    ブログにコメント有難うございます。
    当店のラーメンは、余計な物をそぎ落としているうちにシンプルに成りました。時間が育てくれた一杯です。でも・・・。
    なにかが足りない!!! 毎日そんな感じです。

    早く オーストラリアに行きたいで~す!!!

  7. せっちゃん says:

    太郎、開店おめでとう!ついに起業家だね。とてもがんばっている様子が伺えます。それに家族の協力もすばらしいですね。ステキな家族をもって幸せだね。
    お店のメインのメニューが豚骨の博多ラーメンと知って嬉しいです。博多にいるけれどほとんど食べたことはないのですが、もしブリスベンに行くときは必ず太郎の豚骨ラーメンを食べたいです。あ、冷やしラーメンもおいしそうだったねぇ。
    さっちのブログを見ていて太郎のブログがあることにやっと気が付きました。遅くなりましたがほんとにおめでとう。皆さんに愛されるラーメン屋のオヤジになってくださいね。

    • せっちゃん
      豚骨ラーメンは作るのが本当に大変です。
      家族含め周囲の仲間の協力なしではスタートできなかったです。本当に感謝です。
      がんばります!太郎

  8. せっちゃん says:

    太郎がラーメンを好きなことは知っていたけれど、自分でお店を始めるほどとは思ってもいませんでした。ラーメンの豚骨スープを仕込むのもとても時間がかかるのではありませんか?かわいいこどもたちとの時間はとれていますか?さらに、ラーメンとカフェの両方できっと私には想像もつかないくらい大変なんだろうと思います。太郎にはホントにがんばってほしいけれど身体をこわさないようにしてね。

  9. Skip says:

    Finally I got to Taro’s today… I was so excited.. finally Brisbane would have a good ramen restaurant… finally!

    But sorry to say I was a little dissapointed… the service at the counter was terrible. The guy was just not interested at all. We weren’t sure if we had ordered or what – he was off talking to someone else at the back for half the time. In the end we paid and took a seat. No smile, no thank you, no here is your number, no here is your card back, no nothing. He just walked off. In the end we worked out that he had left a number on the counter in front of us so we picked it up and took a seat.

    I got extra noodles – the didn’t arrive until much after I had finished the first bowl. So my soup was going cold while I waited.. Actually I didn’t think they were going to come at all as we had no idea if our order was going to come out how we wanted due to the lack of service from the guy at the counter.

    Taste – average.. ok yes it is better than Ajisen… but the quality of the noodles themselves I thought was less than what I expected. The soup stock was not too bad so I was happy with that.

    For $14-15 for a bowl of ramen I was expected it to be pretty good … but what I got was more like a $8 bowl.

    Perhaps they were just having a bad day…

    Anyway it is a shame that the service is not better as I probably can live with the ramen quality and I know that it will get better as Taro improves the technique… however I don’t know about the service.

    Shame because it is sooo close to my work and I love ramen…

    Good luck with it.

  10. Skip sama,

    First of all, I am deeply sorry that your dining experience was not a pleasant one. All your points are more than valid and if I had the same experience, I would also feel dissappointed.

    Thank you very much for taking your time to leave this feed back. Your feed back is very very valuable, pointing out precisely what I need to improve on from the customer’s perspective.

    I will communicate the essence of your feed back immediately to all my staff as well as reviewing my service manual to re-emphasize to focus customer service whilst facing customers with full attention as without you, the customer, the business simply does not exist.

    The problem of timing on the extra noodle is also an issue that needs to be resolved. I have thought about this issue and think the best way is for the waiters to confirm with the customer when they want their extra noodles and if the answer is not immediately, to provide a ticket which the customer can pass to the waiter or the counter staff to be processed with the utmost priority jumping any orders in the que.

    Regarding taste, I am sorry to hear your evaluation. As a passionate ramenist, I am and will continue my mission to produce the perfect bowl of ramen. This is really an intriguing endless path which of which I am enjoying every minute of! I really hope you can come back to see the improvements we will make in the future.

  11. Skip says:

    Thanks for the communication.

    I have visited your restaurant again and this time the service was much better! Also the extra noodles were out fast as well.

    so thank you very much for taking my comments on board.

    I think the problem I found with the taste with the shoyu ramen was that the dashi taste was very prominent – for me it was a little overpowering. I felt I wanted a little more soy sauce in there… however each to their own and like you say … it is long journey for you and I commend you for doing so.

    Thank again and good luck with it. I will be keen to see the progress!

  12. Skip sama,

    Thank you so much for your follow up feed back! And thank you again for your helping us improve on our process and service. I think my job is meaningless unless the customers go away with a smile. We definitely can not do that without a smile on our own faces so thank you for reminding us the most important point.

    Taro

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